Jouw menopauzeplan: in zes stappen stralend  door de overgang

Heb jij al een Menopauzeplan? 

Het aantal vrouwen in de menopauze maakt de grootste bevolkingsgroep uit, wereldwijd. De kans is groot dat jij ook tot die bevolkingsgroep behoort, of er binnenkort toe zult behoren.

De tijd is echter voorbij dat de overgang gelijkstond met ‘oud worden’ of ‘klachten en kwalen’. Vrouwen van nu willen tot op hoge leeftijd jeugdig en actief blijven. Maar kan dat ook?

Alles hangt af van hoe je de menopauze aanpakt.

Menopauze-experte Leen Steyaert ontwikkelde speciaal voor alle vrouwen een praktische menopauzegids. Wacht niet tot je in de overgang komt om deze gids te volgen, want hoe beter je op jonge leeftijd voor jezelf zorgt, hoe makkelijker en waardevoller je menopauze zal zijn. Maar welke je gezondheidsklachten ook zijn, met dit actieplan kom je zeker stralend door de menopauze en word of blijf je vitaal en gezond, ook na je vijfenveertigste! 

Breng je hormonen in balans

  • Een mooie, soepele huid
  • Sterke botten en spieren
  • Een weldoende nachtrust
  • Slank worden en blijven
  • Een vlotte spijsvertering
  • Positief denken
  • Veel energie

In de menopauze draait alles rond hormonale veranderingen. Je hormonen bepalen alles: hoe je je voelt, hoe je organen werken, hoe je cellen zich vernieuwen, hoe sterk je spieren en botten zijn, hoe goed of slecht je slaapt, of je dik wordt of slank blijft, hoe veel of hoe weinig energie je hebt. Maar je moet niet machteloos toezien hoe die hormonale veranderingen je leven beheersen: je kunt je hormonen wel degelijk bijsturen! Alles in Het Menopauze Plan draait rond het in balans brengen van je hormonen. Vanaf het moment dat je hormonen in balans zijn, volgt de rest vanzelf: je stofwisseling versnelt (zodat je gemakkelijker je gewicht kunt behouden), je humeur verbetert, je stemmingsschommelingen verminderen, je opvliegers verzachten, je slaapt beter, je hebt meer energie, je libido verhoogt enzovoort. 

In 6 stappen stralend door de overgang

Stap 1 – Voedingsplan

Wat eet je beter wel en wat niet in de overgang? Ontdek een dieet voor gezonde darmen, een sterk immuunsysteem, gewichtscontrole (zie menocure) en hormonaal evenwicht.

Stap 2 – Bewegingsplan

Krachttraining voor thuis, hormoonyoga en energie-oefeningen: de perfecte mix voor gewichtsbeheersing, sterke spieren en botten en emotioneel welzijn.

Stap 3 – Hormonenplan

Heb je nog vragen over hormonentherapie? Alle nuttige informatie en gebruikstips voor bio-identieke hormonen.

Stap 4 – Anti-stressplan

De overgang is voor veel vrouwen best stresserend. Het anti-stressplan is een natuurlijk alternatief voor slaappillen en antidepressiva om controle te krijgen over stemmingswisselingen, depressie, vergeetachtigheid, slapeloosheid en stress.

Stap 5 – Seksplan

De menopauze hoeft niet het einde van een boeiend seksleven te zijn. Vind de weg terug naar je vrouwelijke seksuele kracht en blijf seksueel actief!

Stap 6 – Beautyplan

Gezond vanbinnen, stralend vanbuiten: natuurlijke beautytips om er blijvend jeugdig uit te zien.

Leer je lichaam en geest beter kennen en volg jouw persoonlijke menopauzeplan! 

Voor de conventionele geneeskunde is de overgang nog steeds een ‘moeilijke periode’ met veel ‘symptomen’ die door middel van de juiste medicatie kunnen worden opgelost. Leen Steyaert ziet de overgang als een uitdagende, fascinerende levensfase die je aanzet om in actie te komen en alle zaken aan te pakken die structureel niet juist zitten in je leven.

Andere experten over Jouw Menopauzeplan

Schitterend boek! Een praktisch boek dat elke vrouw in de menopauze handige tips verstrekt. In het hoofdstuk over hormonen weerlegt Leen vele misverstanden die over dit onderwerp bestaan.

Dr.Rudy Proesmans, Nutritioneel, orthomoleculair arts

Leen Steyaert heeft het vak ‘menopauzeconsulent’ vorm gegeven. Haar boeken zijn voor alle vrouwen een geweldige steun. Ze geeft inzicht in je lijf én reikt oplossingen aan. Op het gebied van voeding en leefstijl, maar ook op het gebied van hormoonsuppletie. Daar heb je als vrouw echt wat aan!

Eveline Bakker,Voorzitter Stichting Vuurvrouw, het platform voor vrouwen in de overgangwww.vuurvrouw.nu

De sterkte van dit boek is dat er concrete oplossingen worden gegeven om je levenskwaliteit tijdens de overgang en na de menopauze terug te optimaliseren.

Professor Herman Depypere, Menopauzespecialist, Universiteit Gent